söndag 12 oktober 2008

Första barnvakten & Dop

Barnlediga föräldrar påväg ut på restaurang
Dop i kyrkan
Fika efteråt
Mor och son
Stolta gudföräldrar...


Åhhh, i fredags var jag och Roger ut och åt mat. Vi gick till Akropolis och åt supergod Grillmix, en tallrik med en massa olika kött på och olika såser för två personer. Det var helt fantastiskt gott med grekisk sallad till och för mig blev det ett glas rödvin att dricka...det var faktiskt så gott med vin som jag minns det. Mmmm, det var lyxigt värre å få komma ut en sväng själva. Sen åkte vi hem och det hade gått huuuur bra som helst för mamma att passa båda barnen, dom hade vart så snälla båda två..så det var väldigt skönt, då vet man att det funkar!!!
Igår var det då dax för dop. Noah skötte sig exemplariskt i kyrkan. Han var så söt i dopklänningen. Trevligt fika var det å en masa trevligt folk. Det var en lyckad tillställning men samtidgt är det skönt att det är överstökat...lite jobb är det ju alltid å fixa såntdär...med Rogers födelsedag mitt i alltihop oxå...men nu ska det bli lugnt ett tag. Nästa helg tänker jag inte lyfta ett finger tror jag! =) Men nu ska jag ner å fixa lite..ska plocka med Noahs alla doppresenter oxå...

4 kommentarer:

Lena sa...

Kan intyga att Noah skötte sig perfekt i kyrkan. Hade ju blivit lite smått panik om han börjat skrika, då hade man känt sig som en dålig gudmor... :) Tyckte dessutom att Roger sjöng jättefint och att fikat var gott och trevligt. Ett lyckat dop helt enkelt! Sen att jag ser ut som ett miffo på alla bilder du lägger upp på mig är ju en helt annan sak :)

Lena sa...

Vad nice förresten med första glaset rödvin. Längtar tills jag får korka upp och äta lite goda ostar till :)

Anonym sa...

mysigt med dop..:P:P
å ja investreing verkligen i överdraget! :P:P
klart ja kan maila...va har du för mail!?:P

Anonym sa...

Vad fina ni var. Kommer ihår Elias dop, men nu får han vara stolt storebror! Hoppas allt är bra. Vi kan väl höras om en fika här framöver. Kram från oss