tisdag 7 oktober 2008

Höst

Åhh, det är verkligen ett riktigt härligt höstväder idag. Solen skiner å det är riktigt behagligt ute faktiskt. Även om jag saknar sommaren så är hösten ganska mysig. Igår var det fika på Johanssons med Anna å Annica. Vi satt å pratade lite om arbetet som vi snart ska ta tag i. Planerade lite å försökte räta ut några av alla frågetecken som kom upp efter träffen med vår handledare...åhh, det kommer bli en tuff å jobbig period å skriva, men det känns som att vi har kommit en bit i vårt tankesätt och vi har hyffsat klart för oss var någonstans vi ska börja, även om vi inte har en aning om hur man faktiskt gör när man skriver en D-uppsats. Men vi får väl bara köra igång å sen är det väl lite handledarens uppgift (hoppas jag) att se att vi håller oss på banan. Men det känns bra att vi har börjat tänka och planera iaf.

I övrigt så ligger Noah å sover nu, det är då man får passa på att få nånting gjort. Jag ska snart åka å hämta Elias på dagis å då ska vi åka till öppna förskolan efter det. Det tycker han är så himla roligt. Roger jobbar sent hela veckan, han har utvecklingssamtal och jag för min del måste fixa lite inför dopet på lördag. Dessutom planerar vi att ha barnvakt för första gången på fredag kväll. Roger fyller på torsdag å då tänkte vi gå ut å äta mat på fredag kväll. Mamma ska få ta hand om barnen någon timme där då. Hoppas det ska funka, det vore skoj.

Nej nu ska jag pallra mig ur mjukisbyxorna å hoppa i något mer respektabelt å bege mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag ska defenetift akta mig för henne me kläningen=) "men jag är ju snällast i hela världen" vilken tjej... Jo det ska bli skoj att åka iväg. sen får man ju träffa mamsen å papsen oxå.. skönt å vara hemma några dagar.. hoppas ni får det mysigt på fredag kväll.. kram kram

Anonym sa...

såg du min kommentar på de förra inlägget?
om att ja kan ses när som helst! säg du så ser vi om de inte r ngt in planerat! sen hör vi med sabina om hon kan!
å som sagt din bok väntar på dej!