fredag 24 oktober 2008

Natter

Idag har jag bara vart hemma hela dagen. Mamma kom förbi imorse runt 9 och då körde vi igång å laga mat. 5 olika rätter stod på the "to do list". Pizza, Chili con carne, Risotto, Fiskgratäng och Lasagne...vi lagade, lagade å lagade mat och ca 4 timmar senare hade jag packat ner typ 45 lunchlådor i frysen...så nu jäklar kan jag äte hur mycket som helst! Sen är det ju såhär att det är ju inte bara nån husmorsknäpp jag fått i skallen, det är till för när jag ska börja plugga nu om en vecka så ska lunchen vara klar, det ska gå snabbt å bara plocka fram nåt så slipper man planera allt...å verkligen nåt man borde göra oftare...det går så himla fort sen skulle jag ju inte behöva laga mat på en månad om jag inte ville...å sen är det ett stort + i kanten att man har en så snäll mamma som gladeligen ställer upp å hjälper till!
Roger har åkt till Sthlm med bandet imorse så efter att mamma åkte härigrån runt 14 idag så har vi bara hängt å myst, Elias, Noah och jag...har pysslat lite å städat och rensat Elias rum, det var mer än välbehövligt.
Men nu ska jag lägga mig å läsa en stund, imorrn fm vankas det gymnastik!
Vill passa på att önska Josse med familj en trevlig resa, sända mitt allra varmaste till Evelina och ta en tyst minut för M.
Trevlig helg på er!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman!
Så bra med så mycket matlådor... Det kommer gå bra att börja plugga ska du se *håller tummarna*

Nu måste jag verkligen sova.. Ska upp kl 3 i natt för att sen åka till arlanda tidigt tidigt. Ska iaf bli skönt att komma i väg..

Hoppas du mår bra min kära vän! Saknar dig! Många kramar

Anonym sa...

oj oj vad me matlådor=)=) men det är ju bra att ha.. hoppas det går bra när du börjar plugga.kram kram