onsdag 4 juni 2008

En snabbis

Om det kommer några mystiska snarkande ljud ut från mitt hus eller om jag helt plötsligt råkar lägga in det här inlägget å inte ens skrivit klart meningen så kan jag ha somnat...Vilket dygn... Började jobba igår kl 8.30, hann jobba 2 timmar innan dom ringde från dagis å då hade Elias ramlat och inte vart kontaktbar på nästan en timme, så då fick jag åka dit. Stannade där en stund och när han började bli mer sig själv och började leka igen så åkte jag tillbaka till jobbet. Ringde Roger för att rapportera och när han fick höra om alla omständigheter kring Elias fall från sparkcykeln tyckte han att jag skulle ringa vårdcentralen. Så lydig som jag är...å dom ville skicka in oss å det snaraste till akuten!!! Till dagis igen och Västerås i ilfart, Elias var mest besviken att det inte var morfar som hämtade honom (som planerat eftersom Elias skulle sova där) men det gick bra ändå. Han var superduktig hos läkaren å det visades ingen skada. Men tydligen var det rutin vid "huvudtrauman" (bara ordet låter ju läskigt) att hålla barnen under observation. Så barnkliniken därnäst i 9!!! timmar. Elias fick inte äta, bara dricka å jag fick vänta super länge innan jag fick nån mat. Men otroligt gullig personal och hjälpsamma å så...jag hann ju typ lära känna dom och alla tidningar på stället under våra 9 timmar där. Men Elias var som vanligt hela tiden å trodde han komit till paradiset...han fick leka å det fanns en masa kompisar å en ganska leksugen mamma som sällskap (man vill gärna leka å underhålla när dom vart med om något så hemskt). Men efter alla dessa timmar var det dax för hemgång, var väl tillbaka på jobbet runt 21.30 å började jobba igen...jobbade natten å slutade 10 imorse å satte mig i bilen å brände till Uppsala och gjorde min sista dag i skolan för den här terminen. Det gick bra å efter skolan gick jag å Sanna ner på stan å käkade glass. Mysigt värre =) Menh nu är jag helt slut å ska lägga mig bums! Jobbar ett dygn imorrn igen, börjar 8.30. Hej å gonatt...Zzzz

1 kommentar:

Anonym sa...

usch va läskigt men gud så skötn att de gick väl!
Hopppas du fick sova ordentligt nu!
ha en bra dag!