måndag 9 juni 2008

En återblick...






Nu har jag äntligen landat hemma igen... har vart borta en hel del nu ett tag! I onsdags hade vi vår allra sista dag för den här terminen...det var väldigt skönt. Fint väder var det så vi satt ute på lunchen och myste lite! Efter skolan gick jag och Sanna ner på stan för att avsluta terminen med en glass...trevligt var det och lite sorgligt, men vi kommer ju träffas ändå =) Sen i torsdags jobbade jag dygn å kom hem i fredags morse, då åkte vi till Sandviken med jobbet och alla assistenters familjer, det var riktigt trevligt. Hade lite picknik och Elias badade. Sen åkte Elias och Roger till Strängnäs, Elias till farfar och Roger till BK-festivalen (han spelade) så jag passade på å unna mig en helg i V-ås, åkte till Emma och stannade där hela helgen. Åhh, va vi har haft mysigt, ätit glass, lunchat, promenerat å snackat skit =) Å jag drack min första öl på 6 mån!!! Dock alkoholfri men den vattnade strupen lika väl som en med alkohol, det var inte alls dumt, hade jag längtat efter! Men den alkoholfria var faktiskt över förväntan, kan jag rekomendera alla tjockisar därute...den gick iaf hem hos mig! Emma har ju oxå tagit sin examen, GRATTIS, och vi hade lite kalas i hennes trädgård...super härligt väder å ett lyckat kalas! Hon fick en ny fin cykel och jag dokumenterade hennes första åktur =) Men sen blev det söndag morgon och min helg och ledighet var slut, åkte direkt till jobbet och jobbade ett dygn...kom hem nu imorse och jag har hunnit masor. Jag har storstädat, plockat undan alla skolpapper, lagt ut grejer på tradera, tvättat bilen, bjudit pappa på kaffe (alltid trevligt med lite sällskap) mm. Men nu ska jag åka på utvecklingssamtal på dagis! Få se om lillkillen skött sig, jag får väl återkomma med domen! Tjing!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt du verkar haft det...så fick man äran att vara med på ett hörn också, även om jag kanske inte är helt nöjd med kortet haha =) Men vi hade väldans mysigt där i onsdags. Ta hand om dig nu så hörs vi i sommar. Ett måste med grillning sen i slutet också. Det ser jag fram emot! Kramar till dig!!

Anonym sa...

åå grattis emma! :)
ni ser ut att ha haft de mysigt...
ja de är massa sturl med bloggen!
ja blir skit irre!
åååå

när får du "sluta" jobba då?

Anonym sa...

Tack för i helgen Kristin, var riktigt mysigt o umgås en hel helg sådär!! Var ju väldans länge sen nu!!!

Hoppas det gick bra på utv.samtalet, men Elias är väl en ängel på dagis :)
Kramkram!