söndag 29 juni 2008

Sya-helg

Nu har vårt modem lagt ner IGEN, men snälla bredbandsbolaget ska skicka ett nytt...förra gången var dom rätt snabba, hoppas dom är det igen för just nu har vi ingen hemtelefon och jag får sitta med min laptop i knät på en stol mitt i renoveringsrummet! Sitter md andra ord mitt i röran!!! Men fasiken va skoj det var att komma hem idag...har nämligen sovit hos mamma inatt och vi har haft en sy-helg...eller vi har syat som Elias säger. Allt medan min duktiga, gulliga sambo har renoverat och fixat...ska inte skvallra för mycket (för jag ska lägga upp bilder sen när det är klart) men stor skillnad är det iaf =) Men annars har helgen varit lugn, har sytt ett lapptäcke till bebisen, dock inte 100% klart, för det saknades 5 cm av ett tyg...men det ska mamma köpa till mig imorrn så jag kan få klart det sen. Mamma sydde oxå ett täcke...sen har vi oxå sytt gardiner till det "nya" sovrummet. Iaf var det himla mysigt...Elias har vart så duktig å roat sig, han har oxå plockat nålar från tygerna när vi sytt..ska visa täcket sen när vi fått tillbaka vårt modem så jag kan lägga ut bilder...men sen strulade symaskinen när jag skulle sy sick-sack så det gick inte, men den ska lämnas in på servning imorrn, så den ska täcket syas klart. Men först fokus på att fixa sovrummet, inatt blir det en natt på soffan, sen åker jag till jobbet imorrn bitti och kommer hem på tis morgon...då tror vi att rummet ska vara klart så vi bara har att montera ihop alla möbler och sen flytta in och fixa *längtar* Nej nu måste jag få lillchipset i säng, han sitter nere å kollar på Pippi! Johan har föresten vart här å hjälpt Roger lite, fast han fick inte hjälpa för myket för Elias, han ville nämligen oxå leka lite med Johan. Åhh, det fick han lov att göra...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas de ordnar sig med internet!
du kan man måla under graviditeten? med vattenbaserad färg?

Anonym sa...

Åhhh va spännande, jag vill se NUUUU hur det blir! Fort in med foton sen :)
Hoppas allt är bra med er alla!
*kraamis*