söndag 15 juni 2008

Ur fotoform...

Känner att det var ett tag sen jag la upp några bilder =) men håll tillgodo, jag ska fota imorrn. Har jobbat hela helgen, Elias har vart hos pappa och Roger har jobbat. Men nu är äntligen vår helvetesvecka över då vi bara sprungit om varandra i dörren om ens det.
Igår efter att jag jobbar kom mamma förbi och vi käkade thai-mat. Jag var dessutom hundvakt till Nala, så Elton har haft fullt upp hela helgen, å kul har han tyckt att det varit. Men som sagt thai och lite fotboll, onödigt av Sverige att släppa in det där 2-1 målet bara...men så är det. Tur att man inte är fanatiker så hela helgen hade blivit förstörd, haha! Efter fotbollen tog vi en promenad med jyckarna, sen sov mamma över här för att hålla mig lite sällskap.
Imorse vaknade jag 6 av Nalas blöta nos i ryggen, men hon fick vänta med att gå ut å la sig snällt igen när hon insåg att jag inte tänkte kliva upp...och till historien hör att jag är lite lätt skadad (IKea utflykter är mitt STORA intresse) så när jag vid 6-tiden kom på att vi idag skulle till IKEA och köpa ett nytt sovrum mer eller mindre så var det ju kört för mig att få nån mer sömn den morgonen (super bra när man äntligen har barnvakt å inte ska upp å jobba)... som andra människor grämer sig över livsviktiga frågor så snurrade mina tankar runt runt runt å planerade, mövblerade, dekorerade sovrummet i alla möjliga stilar! Så äntligen blev klockan 8.50 och då kändes det legitimt att kliva upp å mamma började oxå vakna till. Så då blev det frukost och en lååång väntan innan Roger och Elias kom hem och vi kunde bege oss till v-ås. Tyvärr så hade Elias lite feber, men det gick bra, han är en kämpe stackarn! IKEA gick ju hur bra som helst, fick tag på allt jag planerat att köpa (och naturligtvis "lite" till). Tur att vi fått låna ett stort släp =) Åkte hem igen och Elias fick lägga sig stackarn, jag satte på Bilarna på tv men han somnade kort därefter. Nu snarkar även Roger hör jag, han är rätt trött efter helgens alla spelningar tror jag 4 spelningar den här veckan. Men jag ska göra honom sällskap och fortsätta mitt sovrumsdrömmeri (tack Emma förresten för den biljanta idéen med en ganska skarp rosa som färg att dekorera med...nu har jag STORA problem att släppa den färgen, men jag ska hålla mig, den är din) Kram på er å go natt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

åå ja du ja håller med...möblera, inreda och sådant de är de mesta skallen innehåller nu...varvat med bebis då..:)
ska bli spännande att se hur d blir sen...för kort lär du knäppa

Anonym sa...

Tips: topnovell.blogg.se#5 har en tväling! testa din lycka

Anonym sa...

Ska bli spännande att se kort sen när sovrummet är klart! Kul att jag kunde inspirera dig med den rosa färgen :) Vart den en rosa säng kanske *s* Väntar som sagt på kort nu...:) Kraam!