tisdag 22 juli 2008

Finland











Nu har vi kommit hem från vår sista semester som en familj på 3 pers...å magen har jag kvar, tack å lov!!! Annars hade jag behövt höra på nån som skriker "Krysta" på finska, å då skulle jag inte fattat vad jag skulle göra, å inte vet jag vad "lustgas" heter på finska så det hade blivit stora problem! Men som väl är så är jag fortfarande tjock, å det är ju skönt, men nu är jag redo...får gärna ske nu snart tycker jag! Resan i Finland var toppen, Lena, jag å Elias har hängt i lekparken, vi hade nämligen en super stor precis utanför vårt hotell, inte alls dumt. Vädret har varit över förväntan även om det var lite mulet två dagar på fm, men det sken upp till em. Vi var på två shoppingresor i Helsingfors, då fick Elias hänga med grabbarna så jag å Lena åkte själva. Mysigt har det iaf varit å Elias har tagit varje chans han kunnat få att spendera tid i knät på Johan eller att jaga honom eller nåt sånt!
När vi kom tillbaka till Sthlm igår så stannade jag kvar å hann med en till shoppingrunda...har bl.a. köpt 2 nya sängkläder-uppsättningar på Hemtex, satin...superfina! Kul till det "nya" sovrummet! Annars har vi vart en sväng på stan idag...käkat glass å fixat kostym till Roger (70% rea) åhhh va jag gillar sommarrean just nu, har typ bara handlat på rea, både i Finland å i Sthlm. De e nice! Fick ju dessutom chansen att se hur Lena å Thomas fixat iordning sin lgh...åhh, så fint det har blivit, å toppen kommer det bli med ny säng å soffa! (Fast Lena, saknar du inte överkastet på Stockmann =) ) Nej då...det kommer bli bra vilket du än väljer! Nej nu ska jag vika tvätt!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni verkar ha haft det riktigt bra i Finland! Många fina bilder tagna också...var väldigt fin bild på Elias o Johan, ser mysigt ut :)
magen din växer också, o Lenas med....ni är så fina så! :)

Kram på dig!

Lena sa...

Jag kan intyga att det var riktigt nice i Finland. Mycket lek i lekparken, glass, shopping och lite sol och bad ( i alla fall tårna :)). Och jo, visst har jag tänkt tanken att jag kanske skulle ha köpt överkastet på Stockmann.... men velig som man är så vet jag fortfarande inte vilket jag vill ha :) Men men, vi har ju inte ens sängen än så det är ju ingen större brådska. Kramis och tack för en mysig semester!

Anonym sa...

va skoj ni vekar ha haft de! snart är de dags för er..:P spännande