måndag 14 juli 2008

Packning och planering...





Nu är det snart dax för semester...imorrn åker jag, Elias, Lena å Osync (alla utom Roger, för han är redan där) till Finland. Resan har sin början iGudmundstorp vid 13 så ska vi åka båt över å bara ta det lugnt (iaf Lena, jag och Elias, eftersom Osync ska spela hela veckan). Håller stenhårt tummarna för fint väder nu bara, annars kan det bli lite segt, men det blir nog bra ändå! Elias har packat å grejat här hela kvällen också har han bestämt att han ska köpa en mumin...för han ska ju till landet där Mumin och farmor bor, haha! Annars i helgen har jag och Elias byggt den sista IKEA möbeln till sovrummet, en till sån förvaringslåda som står nere i fotänden av sängen. Elias byggde på riktigt bra, man ser ju hur koncentrerad han är. Mamma har varit här lite och vi har rensat alla rabatter i trädgården, vad skulle man göra utan hjälp från mamma??? Då skulle tanterna som söndagspromenerar förbi vårt hus ha nåt att snacka om...(det har nämligen hänt, Roger råkade tjuvlyssna när två tanter kommenterade att "här skulle dom minsann verkligen behöva rensa sina rabatter" haha, hur orkar man bry sig??) Men nu är det iaf klart och inte tack vara tanterna, utan helt på mitt initiativ, det har bara inte känts så angeläget när sovrummet var under renovering, då låg det överst på prio-listan. Men våra 1 meters brännässlor är borta och spåren av dom finns nu endast på mina armar och i form av små blåsor på händerna av allt ryckande (trots handskanvändning). Men nu ska jag lägga mig beredvid Elias (han sover i Rogers säng nu) å läsa lite så jag orkar upp å packa färdigt imorrn! Men nu skriver jag nog inte här på ett tag eftersom jag är borta, men återkommer när jag intagit läge i Gudmundstorp igen). Håll tummarna för att bebisen inte bestämmer sig för att komma några veckor tidigare nu bara =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att ni får det bra i Finland o härligt väder!! Får som sagt hoppas att bebisen håller sig inne tills ni kommer hem igen :)

Vi höres, kram kram!