lördag 5 juli 2008

Sommarlandsskoj!!!


Elias har ritat till bebisen. Det är bl.a. bebisens säng, en bil som bebisen kan köra och ett sånt rep som Pippi klättrar i (ifall ni nu inte skulle kunna se det själv, men det gör ni nog)

Resan med tåget och alla ungar gick bra, över förväntan! Gerda och Elias var så lyckliga över att få åka tåg (bra med lättroade barn) så det var skoj. Vi sov en natt hemma å sen torsdag morgon bar det av mot Leksand Sommarland. Två helt underbara dagar trots lite ryggont av tältsovandet...det är illa när man inte kan andas när man ligger på rygg, att ligga på mage är ju inte att tala om å då finns det bara sidorna kvar, i en sovsäck får man ju ha ihop benen å sover man så på sida på ett lövtunt liggunderlag en hel natt så får man vara beredd på nån liten smärta dagen efter! Det blir lixom lätt så...men helt superunderbara ungar på sommarland. Hur dom orkade??? Två hela dagar med fullt ös från morgon till kväll...Å vilket väder sen...typ det bästa vädret på hela sommaren de två dagarna som vi campade..haha *tummen upp*
Annars så är iaf sovrummet klart nu, har dock några små justeringar med prylar och sånt kvar så fotona får dröja några dagar till så jag hinner fixa det allra sista...det är roligast att visa upp det när det är tip top! Men jag känner mig väldigt nöjd...han är då för gullig min sambo som gladeligen (kanske inte jämt) hoppar på alla mina påhitt! han kan han!!! Roger var å hämtade modemet idag, å vad händer? jo det funkar i ½ timme, sen dör internet och telefonen...KUL. Men nu ska iaf bredbandsbolaget skicka en tekniker hit som ska kolla på det. Men min darling har fixat så vi har trådlöst internet iaf nu...på nåt sätt. De e bra. Har jobbat idag å ska jobba dygn imorrn, men på måndag morgon när jag kommer hem, då ska jag fixa klart sovrummet å fota!!! Håll ut!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Många fina bilder från er lilla semester :) Ni verkar ha haft det bra härligt, och tur med vädret också!!
ser fram emot bilder på sovrummet sen :)
Kramis

Johanna Rapp sa...

Kul att se bilder från sommarland.. =) Jag ser också fram emot bilder på sovrummet...
Kramar från Johanna

Anonym sa...

åå va fin abilder o va skoj ni ser ut att ha haft de!
mys mage med..:P