fredag 29 augusti 2008

Nu fanns det ett litet hål mellan amningarna...







Åhh, det är inte så lätt att få tiden att räcka till att sitta här å skriva =) är det inte full rulle med Elias så är det amning eller ett tapert försök att försöka städa/tvätta/diska iordning lite här hemma...Å nu är ändå Roger oxå hemma!!! Ojojoj, ser inte fram emot när han börjar jobba igen, har full förståelse för den här 10 dagars paniken som dom snackar om, när pappans 10 dagar är slut å han ska jobba igen!!! Men annars är allt toppen här med oss. Namnet är äntligen spikat. Noah blev det, Eric Noah Enlund. Det känns bra och det passar honom faktiskt. Igår var BVC här på hembesök...han hade gått upp fint och allt såg bra ut. På kvällen kom Johan förbi och skulle ta kort på oss, som vi kan skicka in till tidningen sen. Vi hade dessutom en viktig fråga till han, och han sa JA!!! Johan ska bli Noahs gudfar!!! Kolla in den stolta gudfadern på bilden...visst ser han allt lite stolt ut =) Känns bra att ha det klart och att han accepterade det betungande ansvaret, med tanke på att han nu är bunden att varje söndag ta med Noah till kyrkan och leda honom i den kristna tron (Johan, det är härmed slut på alla sena lördagsfester, kyrkan börjar ofta i ottan har jag hört). Nej men det käns bra iaf. Imorrn bär det av mot v-ås, en heldag...ska handla presenter till Elias, som snart fyller år och sen blir det häng med tjejerna på kvällen och lite käk. Äntligen får vi till en parmiddag...det är inte lätt med allas späckade sheman, hoppas bara Emma håller sig frisk, annars har vi ett svrt beslut framför oss...Nej nu ska jag käka lite frulle!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

åå han är lik elias! och ett jätte fint namn in valt till honom!
gud han ser så liten ut...ja blir nästan rädd...du ser så lättsam ut med honom på armen! :P
men men du har ju fött öva! :P:P
ja soffan blev bra ! kan tänka mej att de är svårt att hålla efter när de kommer upp i elias ålder...hjälp! tur de är långt dit...
ja du man lär nog lagra lite fika i frysen inför hemkomsten!
ja älskar fika och besök så de gör inget haah!
ons kommer bli mys!
kram!

Anonym sa...

Vad kul att ni bestämt namn nu. Noah är ju jättefint. Elias & Noah klingar ju himla bra också! =) Hoppas allt går fint och att du trivs med situationen som tvåbarnsmor! Du klär rollen i alla fall! =) Vi ses på måndag! KRAMAR

Anonym sa...

Hej gumman.
Vilka fina kort på er!! Jag är bättre idag, så inge förkylning har blivit nå värre iaf. Lite snorig fortfarande så ni får ju bestämma. Men i vilket fall så behöver jag inte hålla i Noah o så..kan ju kännas onödigt! Även fast jag ju så gärna skulle vilja!! :(

Du svarade aldrig på mitt sms igår, men du har läst det iaf. Att det blir vid 18-18.30tiden?

Roligt att Johan ska vara gudfar, vem är gudmor då?

ses imorrn :) Kramar

Anonym sa...

Hej! Vilken söt liten grabb. Å storebror ser stolt ut... Tycker att det blev ett riktigt fint namn, vi hade faktiskt det på förslag om vi skulle ha fått en pojke. Hoppas allt är bra med er! Kram kram

Lena sa...

Ja, jag som Gudmor till Elias vet ju vilket betungande ansvar som nu väntar Johan... Det blir en hel del spring i kyrkan kan jag lova ;) Jag tycker också att Noah är jättefint! Bra att Roger stod på sig så det inte blev Assar, stackars barn... haha Hoppas vi ses i veckan om du och mamma kommer och hälsar på!

Dahlberg sa...

Åhh, man får gratulera! Har tänkt på dig när jag inte haft internet! Hon har säkert fött när jag kollar hennes blogg nästa gång har jag tänkt! Och mycket riktigt... ;)
Hoppas allt har gått bra och att ni kan njuta av tiden!

Jag är så glad för er skull!
GRATTIS!!
Puss på er!!

Anonym sa...

tack för i går ...hade så mysigt med er!
hoppas de var ok att ja la ut kort på dina underbara pojkar på min blogg!