lördag 16 augusti 2008

Sommarvärme???

Nu har Elias varit hemma från dagis lite väl länge så han har börjat klättra på väggarna här hemma...men vi har införskaffat en "medicin" mot det...funkar alldeles utmärkt, han sitter HELT stilla =)
Nej då, buren tillhör Melker. Vi var ju hundvakt igår å det gick bra. Det enda som rök var en högtalarkabel, men det kunde Roger fixa.
Hårdrockarkillen övar inför kvällens eldfestival...värsta coolingen!
Elias fick hänga med Farbror MesMes en låååång stund, Johan, John å Lint puttade honom i gungor, klättrade och gungade gungbräda hur mycket som helst...en riktig helkväll.
Sen hör det ju festivaler till att lyssna på lite shysst musik oxå, Elias diggade hårt!

Det har som ni säkert förstå fortfarande inte kommit nån bebis, är inne på min andra dag övertid...ungen bökar runt i magen iaf men inget mer än det händer. Kommer bli knäpp om jag måste gå över typ 2 veckor eller nåt sånt...fy fasiken.

Idag kom Maria-Rosa över på en fika med sina barnbarn, Saga & Samuel, Elias har lekt å lekt å lekt. Sen kom Rogers pappa & Gudrun förbi så det blev lite mer fika. Jag stack ner på stan en snabbis, köpte ett superfint ljusfat på blosteraffären som jag spanat in och nu ställt iordning i sovrummet. Jocke ringde nyss oxå å ville komma förbi ikväll å slagga här inatt. Han har lovat mig att vi ska spela UNO (lite av en tradition, Roger hatar det för han blir alltid utklassad). Det passar mig alldeles utmärkt, det kan få tiden att gå...Vi ska dessutom köra Elias till mamma ikväll. Det är karneval i Heby å Roger ville se nåt band som spelar på torget så vi ska försöka passa in det. Sen blir det käk hos mamma. Gerda är oxå hos mamma så Elias kommer ha att göra, det behöver han. Så ikväll blir det väl troligen nån film å kanske kan sätta Jocke (kocken) på att fixa nåt gott snax å sen spela EN MASSA UNO!!!! Så då vet ni hur min kväll kommer se ut! Ska bli skönt med lite barnvakt och få möjlighet att sova ut ordentligt imorrn, vaknade av att Elias väckte mig 7.17 imorse och då hade jag så jäkla ont i halsen och låg bara å hostade, så det var lika bra att kliva upp. Har åkt på en riktig dunderförkylning med tryckande huvudvärk...passar alldeles lagom till förlossningen. Men den hinner kanske gå över innan det är dax.

Inga kommentarer: