lördag 23 augusti 2008

Tvåbarnsmorsa, whii!!!














Får börja från början. I tisdags var jag och Elias i lekparken. Där träffade vi Elias från Öppna förskolan och dom lekte och hade skoj. Sen följde vi med Elias och hans pappa till Johanssons och mötte upp Elias mamma och nyligen utkomna lillasyster Ines. trevligt trevligt, å hon var sååå söt...fast hon bara sov hela tiden. Klockan 16 var det dags för ett besök på MVC. Alt såg bra ut enligt barnmorskan och det var bara att härda ut, hade inte bebisen kommit ut till fredagen två veckor efter BF så skulle jag få åka in på en undersökning. När vi kom hem hade Roger precis kommit hem från jobbet och vi käkade lite middag. Rester från dagen innan. Jag var ganska trött efter en hel dag i lekparken, vai hade varit där i typ 6 timmar och jag gick och la mig en stund och läste en tidning. Så fort jag lagt mig så började jag känna att det gjorde lite ont i ryggen. Hmmm, så kändes det när värkarna med Elias började. Blev ganska nfiken på det så jag bestämde mig för att ta en liten promenad med Elton, fysiska aktiviteter ska ju ha en drivande verkan på värkarna. Under den korta promenaden så högg det till några gånger i ryggen, men jag var fortfarande osäker. När klockan var 18.30 så var det dags för mig att börja promenera till kören, så jag tänkte att jag kan väl prova, är det värkar så får jag väl gå hem om det blir för jobbigt. Så jag gick dit iaf och det blev allt påtagligare att det nog faktiskt var värkar. efter 1 1/2 timme så gjorde kände jag att jag ville hem för å förbereda lite. Mamma körde hem mig, jag tog en dusch och packade mina sista saker. Mamma kom tillbaka runt 21.10 när kören var slut för att hämta Elias och Elton. Då hade Roger laddat USB-minnet med Kung av Queens avsnitt, för jag vill absolut INTE åka in för tidigt, vänta hemma så länge som möjligt. Vi såg 1 1/2 avsnitt och sen var det dax att åka. Vi åkte runt 22.30 och kom in runt 23.15. Kom in på undersökningsrummet, var "bara" öppen 3 cm, hade hoppats på åtminstone 5...men men! Fick iaf komma in i ett förlossningsrum och låg där typ 2 timmar, somnade mellan varje värk och andades lustgas när värkarna kom. Sen kände jag att det var dax att börja krysta. 3 krystningar blev det sen var han ute!!! Åhhh, vilken lättnad. Men summa sumarum, det gick superfort och gjorde inte oövervinnerligt ont...känns typ som en drömförlossning, hade inte kunnat gå bättre och lättare. Barnmorskorna sa att det gick ovanligt fort. Normalt sätt tar det ca 1 h att öppnas 1 cm, men för mig gick 7 cm på 2 1/2 timme! Så det var ju rätt nice! sen var det dax för den efterlängtade och välförtjänta fika...å en hel massa gos med vår lilla son. Åhhh, han är bara för mysig och gullig...verkligen sin storebror upp i dan. Ska lägga ut bilder sen när jag får min stationära dator där jag har Elias bebisbilder ligger...dom är väldigt lika! Och jag tror dom verkar ganska lika till sättet oxå. Väldigt nöjda av sig. Nu ligger han i en korg på golvet bredvid mig här...väldigt söt är han! Han (har inte 100 bestämt namn än) är född den 20 augusti kl 02.53, på onsdag eftermiddag sen kom Elias och hälsade på sin lillebror. Han är väldigt stolt och kommer aktivt på nya namnförslag, bl.a. "den lilla flickan", Pippi, Tommy mm. Väntar bara på att han vill döpa honom till "Blixten" (Från Bilarna, hans favorit). Men mamma och Elias kom och hälsade på och i torsdags var pappa, Kerstin och Elias förbi och hälsade på. Sen kom vi hem igår eftermiddag efter ett besök på Barnens Hus för att inhandla lite nödvändigheter. Stannade till på Åkrahallen och handlade oxå å det är så roligt att träffa folk man känner så man får visa upp lilla bebisen =) Tur att man bor i en så liten stad, haha! Sen kom pappa hem med Elias och han fick klappa och gosa med bebisen ordentligt. Idag kom mamma och hämtade honom på morgonen för dom skulle till nån Barnens Dag eller nåt sånt i Söderbärke, sen ska dom sova hos några bekanta till mamma och sen åka till nån bondgård imorrn å titta på djur. Ganska skönt å få en dag hemma å fixa lite här. Bebisen sover ju mest, men med Elias är det ju full rulle. Har tvättat lite å Roger har klippt gräset. Farbror Fylla och Lint var förbi och fikade och beskådade underverket. Nu ska vi börja lite med maten. Får se nu hur ofta det kommer bli uppdateringar här nu, kommer eventuellt (troligen) ha fullt upp! Men vill passa på och tacka för alla grattis SMS och telefonsamtal!!! Hör av er om ni vill komma och hälsa på!!! Jag finns här!








10 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis än en gång till lillpojken! Antar att storebror hjälper till en hel del. Vi får se till att ses när du/ni kan! Ha det gott och en bamsekram till er alla!!!

Anonym sa...

ååååå grattis igen! underbar liten son! å va storebror ser stolt och vuxen ut!!
ja längtar såååå sj nu! inte till sj förlösningen men ja till lyckan!! får man komma ut och hälsa på ngn dag och se på era små underverk!???
kram kram igen!!

Anonym sa...

Ville bara säga grattis!!!
Vilken liten goding du fått, han är verkligen jättesöt.
Ha de så bra!!
Kram kram Rebecca

Anonym sa...

Åhhh va söt han är!!!!! Elias ser verkligen superstolt ut :) Riktiga sötnosar du har!!!
Hörde från Josse att ni pratat om att ses nästa helg, lördagkväll, stämmer det?

Vore kul att ses snart iaf!!!
Kramar!

Lena sa...

Oh vad han är söt och gullig :) På sista bilden ser han ju ut som Elias på pricken när han var bebis. Hoppas min blir lika söt ;) Jag längtar tills vi kan ses! Vi får kolla upp en dag med mamma när ni kan komma. Annars får jag ta mig ut till Gudmunstorp en sväng.
Kram på er!

Anonym sa...

Grattis till er lilla nya pojke!
Jag kände på mig att det skulle bli en liten bror till Elias.
Vi kanske ses nästa helg då jag ska flytta till Västerås.

Många grattis från Britt-Marie

Anonym sa...

Vad himla roligt att läsa om hur ni haft och har det. =) Och vilken liten sötnos som kommit till världen!!! Grattis igen vännen! Kramar

Anonym sa...

Ett stort grattis till den nya bebisen! Va skönt att allt gick så bra! Lite nyfiken på hur stor han var när han föddes..Många Kramar// Elin

Anonym sa...

STORT GRATTIS!! Visste knappt (förrän sent) att du var gravid, och nu har den underbara lilla pojken kommit! Han är bedårande!! :) Spännande inför vad han ska få för namn.. :) Kul att jag hittat till din mysiga blogg! Sköt om er i familjen! **Grattiskramar**

Anonym sa...

Vilka fina bilder du har lagt ut! Ser nu att han är lik Elias när han var bebis.. Lite ljusare hår bara. Hoppas ni fortfarande mår bra. Jag tycker vi försöker planera in lördagkväll nästa helg, passar det för er? Kraaaaaam