lördag 2 augusti 2008

Mormors sommarland

Igår var vi i V-ås å köpte en ny TV, en 50 tums, plasma....åhhh den var verkligen helt gigantisk. Hur skönt som helst =) Köpte en hel del annat oxå, DVD med hårddisk, ny TV-bänk (ett måste då vår TV inte skulle fått plats på den gamla) å en massa annat smått å gott. Gjorde en massa fynd, alltid så skönt när man vart iväg å storhandlat sådär...riktigt kul efteråt när man kommer hem å plockar upp allt. Å självklart blev det ju en del fixande med TV:n igår å det blev en rulle efter att allt var monterat klart! Vid flera tilfällen bara slog det mig att "wow vilken stoooor TV vi har" haha! Men går man från en 28 tums bildrörs-TV så är det klart att det blir skillnad. Å känner mig så nöjd oxå för att vi fick så bra pris, vi var runt på ALLA affärer å duktiga förhandlare var vi! Snyggt blev det iaf!
Här är magen i nuläget, bilden är tagen igår kväll alltså 080801, nu drar det ihop sig och det är snart dax!!! Hihi, spännande...tvåbarnsmorsa, det är inte illa!


Idag har vi vart på "Mormors sommarland" alias Parken Zoo i Eskilstuna, jag, Elias & mamma. Det har vart skitpissigt väder å regnat nästan hela dagen, men det fick gå ändå. Å när vi är påväg till entrén så vänder vi oss om å vilka kommer där??? Jo, Karin med familj (Jocke, Gerda & Alma) dom är på husbilssemester å vi hade ingen aning om att dom var i trkten...men det var dom å oj va Elias blev glad när han fick se Gerda. Så det var himla lyckat och vi hängde med dom hela dagen. Gerda och Elias har åkt karuseller (jag och Karin oxå) men det var väl inga höjdarkaruseller för mig direkr, men är väl å andra sidan inte tillåten att åka så mycket nu, med tanke på magen. Men en skoj dag ändå trots vädret. Roger är å jobbar hela dagen och Elias ska sova hemma hos mamma för dom ska på Mora Träsk imorrn i Heby. Så jag är helt själv å har precis tagi ett bad. Får väl försöka stå ut med att kolla lite på den "lilla" TV:n, kommer nog gå alldeles utmärkt. Så nu ska jag bänka mig! Tur att det regnar så man slipper ha dåligt samvete för att man inte är ute...

5 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅ vad vacker du är!!
tänk om man sj kunde vara så där fin när nu..!! du har inte gått upp mycket alls va? de ser inte ut så!
nej vi har kommit i todning ok...vi har inte behövt renoverat ngt...bara målat om på en toalett och tapetserat i sovrummet men de gjorde vi första veckan!
du är iaf välkommen in nästa gång ni har vägaran förbi!
snygg tv!!

Johanna Rapp sa...

Vad härligt med en ny stor tv ! =) Vi har en 37 tums lcd som fungerar alldeles utmärkt, man vänjer sig fort vid storleken och nu skulle det inte skada med en större. Det ligger dock långt ner på priolistan...Jag kommer på mötet. P-A blir hemma med Hannes. Vad spännande att det snart är dags. Det ligger i hela mänsklighetens intresse när en liten bebis ska komma till världen =)Hoppas att bebisen stannar inne så att du kan komma på mötet...Kramar från Johanna

Anonym sa...

haha nej de kan bli lite stressigt om ni ska titta färbi innan förlossningen!
skippa de :P haha de hade sett ut de! :)
Jag börjar bli nervös för förlossningen ja..men men de kommer gå bra! var ni och hälsa på på avdelningen innan på de där man blir erbjuden...? tänkte om de är värt de?
oj gick du bara upp 6kg första gången...well well du har det bra!
och bara tio nu ja är nog uppe i en 12 13 iaf!:& kommer väl bli stor som ett hus...men tor de är mkt på RUMPA O lår tyvärr...tjejens värsta ställe!
men men ba ta tag i det sen antar jag! de får det vara värt..och antagligen behövligt med för den lille...:P
åååå va tror ni att de är i er mage denna gång då?

Anonym sa...

Vad fin du är! =) Nu är det inte så länge kvar... Spännande!!! Hoppas allt går bra! KRAM

Anonym sa...

Håller med alla... Du är verkligen jättefin o magen den bara växer o växer!
Jag hoppas att bebisen håller sig inne förbi lördag så att vi hinner komma o hälsa på iaf :) sen kan den gärna få ploppa ut!! Andreas blev farbror idag, till en liten pojke :)

Ni är nöjda med tvn antar jag? Låter så på dig iaf *s* Blir en stor skillnad så där, vi hade ju min lilla 20 tums innan denna 42 tum..hehe..

Höres i veckan, sköt om dig!
Kramar!